آزادی محمد نوری‌زاد با تودیع قرار وثیقه

محمد نوری‌زاد که ۲ هفته پیش در پی شکایت دادستان شهرستان گرگان بازداشت و به زندان گزگان منتقل شده بود با تودیع قرار وثیقه، بطور موقت و تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شد.

روز دوشنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۸، محمد نوری‌زاد فعال مدنی و روزنامه نگار، که ۲ هفته پیش در پی شکایت دادستان شهرستان گرگان از توابع استان گلستان با نیابت قضائی به شعبه ۱ بازپرسی دادسرای امنیت تهران ” دادسرای مقدس ” احضار و پس از تفهیم اتهام بازداشت و به زندان گزگان منتقل شده بود با تودیع قرار وثیقه ای به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان بطور موقت و تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شد.
لازم بیادآوری است کە نوری‌زاد بە همراە ١٣ تن دیگر از فعالان سیاسی و مدنئ در ایران، طی بیانیەای خواهان استعفای علی خامنەای، رهبر جمهوری اسلامی شدند.
بازداشت این فعال مدنی درحالی است کە دیگر اعضای گروە موسوم بە ١٤ نیز از سوی نهادهای امنیتی تحت فشار قرار دارند و در این خصوص محمد حسین سپهری، یکی از اعضای گروە بارها از سوی افراد ناشناس تهدید بە مرگ شدە است.
محمد نوری‌زاد، در تاریخ ۱۹ تیرماه ۱۳۹۸، پس از مراجعه به دادسرای امنیت تهران واقع در زندان اوین پس از تفهیم اتهام از بابت اتهامات “توهین به رهبری”، “تبلیغ علیه نظام” و “نشر اکاذیب” بازداشت و با صدور قرار بازداشت به قرنطینه و سپس به بند کارگری زندان اوین منتقل شد و پس از ۴ روز به زندان گرگان واقع در استان گلستان منتقل شده بود.
بازداشت نامبردە از بابت اتهام انتشار فایل‌های تصویری بود که این فعال مدنی در دوران سیل اخیر در استان گلستان “آق قلا” پیرامون سوء مدیریت در بر طرف کردن بحران سیل و توجه به درخواست‌های شهروندان آسیب دیده از سیل با شکایت دادستان گرگان صورت گرفته بود.