تدفین جنازه زندانی سیاسی دو روز پس از قتل در زندان فشافویه

علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی، روز چهارشنبه، ۲۲ خرداد، در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد. نمونەای دیگر از جنایات آشکار ولایتمداران کە بدست اوباش، و بە سبک شعبان بی‌مخ‌ها برای مجازات کسی کە بە رهبر جمهوری اسلامی و مقدسات توهین کردە بود در زندان بە اجرا درآمد.
روز گذشته خبر رسید که “علیرضا شیرمحمدعلی”، زندانی سیاسی در زندان تهران بزرگ (فشافویه)، در پی حمله “دو تن از زندانیان بزهکار با چاقو” به او در روز دوشنبه، ۲۰ خردادماه، پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داده‌ است.
آن‌ طور که مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پیشتر از روند محاکمه علیرضا شیرمحمدعلی ۲۱ ساله گزارش داده بود، او به اتهام “توهین به مقدسات”، “توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی”، “توهین به رهبری” و “تبلیغ علیه نظام” به هشت سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
منابع غیر رسمی خبردادەاند کە ماموران امنیتی مادر شیرمحمدعلی را تهدید کرده‌اند در صورت گفتگو با رسانه‌ها، پیکر پسر جان‌باخته‌اش را برای خاکسپاری تحویل نخواهند داد.
گفته می‌شود شیرمحمدعلی و برزان محمدی، دیگر زندانی سیاسی کرد بازداشت‌شده در اعتراضات مرداد ۹۷ به دلیل “فقدان امنیت جانی” در زندان فشافویه و مخالفت با طرح درخواست انتقال به زندان اوین، قبلاً اعتصاب غذا هم کرده بودند.
مقام‌های قضائی ایران هنوز واکنشی به گزارش‌ها در مورد “قتل ” علیرضا شیرمحمدعلی نشان نداده‌اند، اما محمدهادی عرفانیان کاسب، وکیل علیرضا شیرمحمدعلی، در گفت‌وگو با خبرگزاری حکومتی ایرنا گفته است که تعداد ضربات واردشده به شیرمحمدعلی بیش از ۳۰ ضربه بوده است.
وی با اشاره به این‌که یک ضربه شدید به قلب و دیگری به شاهرگ شیرمحمدعلی بوده، هم از تعدد ضربات و هم از نحوه اقدام قاتلان در سلول انفرادی و چگونگی حمله به مقتول ابراز تعجب کرده است.
عرفانیان گفته است: بر اساس اطلاعات موثقم، در بندی که شیرمحمدعلی حضور داشت یک سلول بوده که دو قاتل داخل آن بودند و همیشه درِ آن بسته بوده است، اما آن شب آن دو نفر شیرمحمدعلی را به داخل سلول کشیدند و او را به قتل رساندند.
وکیل شیرمحمدعلی همچنین تأکید کرده است که هنوز گزارشی از مسئولان زندان درباره این حادثه به او ارائه نشده و به گفته خانواده علیرضا شیرمحمدعلی هیچ گزارشی نیز در پرونده پزشکی قانونی نبوده است.