انتقال سپیدەقلیان بە بیمارستان

سپیدە قلیان از بازداشت شدگان اعتراضات نیشکر هفت‌تپە، در ششمین روز اعتصاب غذایش بە بیمارستان منتقل شد. اعتراضات کارگری نیشکر هفت‌تپە در راستای احقاق مطالبات مزدی صورت گرفت و تا کنون نیز ادامە دارد، اما مقامات جمهوری اسلامی با استفادە از اعترافات اجباری و بازداشت‌های گستردە، سعی در سرکوب معترضان از جملە اسماعیل بخشی و سپیدە قلیان را دارند.

روز گذشتە سپیده قلیان، فعال مدنی و از بازداشت شدگان اعتراضات هفت تپه در زندان قرچک ورامین، در ششمین روز اعتصاب به دلیل حال نامناسب جسمی به بهداری این زندان منتقل شد. قلیان از تاریخ ۱ مردادماه دست به اعتصاب زده است. این فعال مدنی از روز دوم اعتصاب دچار ضعف و بیحالی شدید شده است.
کمپین حمایت از بازداشت‌شدگان هفت‌تپە، ضمن تایید این خبر نوشت: شدت وخامت وضعیت جسمانی سپیده قلیان به حدی‌ است که اکنون به تنهایی قادر به حرکت نبوده و از صندلی چرخ دار استفاده می کند. سپیده قلیان در تاریخ ۳۰ دی ماه سال گذشته بازداشت و تاکنون در زندان‌های سپیدار اهواز، زندان اوین و زندان قرچک ورامین نگهداری شده است.
در این گزارش آمده است که رییس زندان قرچک متنی را به امضای سپیده قلیان رسانده که طی آن وی اعلام می‌کند علیرغم توصیه عوامل زندان و بنا به نظر شخصی، از درمان و بستری شدن ممانعت خواهد کرد. سپیده قلیان در حالی از سمت رییس زندان و دادیار ناظر بر زندان برای شکستن اعتصاب خود تحت فشار قرار دارد که هیچ اقدامی در جهت بررسی مطالبات او انجام نشده است.
لازم به ذکر است هفته گذشته، جمعه ۴ مرداد نیز، قلیان در چهارمین روز اعتصاب غذا به دلیل افت شدید فشار، بی هوش و به بهداری زندان منتقل شده بود.