تداوم بازداشت و بیخبری از وضعیت ۳ شهروند بهائی بازداشت شده در گیلاوند

“غلامحسین مظلومی”، “منیره باویلی سفلائی” و “مینو زمانی پور”، سه تن از شهروندان بهائی ساکن گیلاوند واقع در شهرستان دماوند از توابع استان تهران، علیرغم گذشت ۲ هفته از زمان بازداشت کماکان بطور بلاتکلیف و محروم از حق هرگونه تماس و ملاقات در زندان اوین بسر می برند.

به گزارش سازمان حقوق بشر در ایران، روز جمعه ۱ شهریور ماه ۱۳۹۸, “منیره باویلی سفلائی”، “منیو زمانی پور” و “غلامحسین مظلومی”، سه تن از شهروندان بهائی ساکن گیلاوند واقع در شهرستان دماوند از توابع استان تهران، که دو هفته پیش توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به سلول انفرادی واقع در بند امنیتی ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین منتقل شدند، کماکان بطور بلاتکلیف در بازداشت و از حق هرگونه تماس و ملاقات محروم هستند. این شهروندان بهائی از دسترسی به داروهای خود علیرغم ابتلا به بیماری های مختلف محروم هستند.
بنقل از یک منبع مطلع علیرغم پیگیری‌های مکرر خانوادهای این سه شهروند بهائی، پس ۶ مرحله مراجعه و عدم پاسخگوئی مسئولان قضائی نهایتا روز چهارشنبه هفته گذشته بنا به گفته نماینده دادستان رژیم در تهران، هر ۳ نفر این شهروندان بهائی در بند ۲۰۹ زندان اوین و در سلول انفرادی بسر می برند و تا تکمیل مراحل بازجوئی از هرگونه ملاقات و تماس تلفنی محروم هستند.
وضعیت جسمانی وکهولت سن هر ۳ نفر این شهروندان بهائی و عدم امکان ملاقات و هرگونه ارتباط با آنان، باعث بروز موجی از نگرانی در میان اعضای هر ۳ خانواده این شهروندان بهائی شده است.
لازم به ذکر است، در تاریخ ۱۹ مردادماه ۱۳۹۸”غلامحسین مظلومی”، “منیره باویل سفلائی” و “مینو زمانی پور” سه تن از شهروندان بهائی ساکن تهران در پی یورش نیروهای امنیتی به منزل شخصی این افراد بازداشت و پس از تفتیش منزل و ضبط لوازم شخصی، این شهروندان بهائی را به زندان اوین منتقل کردند.