انتقال تنبیهی یک زندانی سیاسی کرد به بند جرائم خشن در زندان ارومیه

یک زندانی سیاسی کرد در زندان ارومیه به بهانه تبلیغ علیه نظام، بصورت تنبیهی از بند جوانان این زندان به بند ۱-۲ منتقل شده است.
روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۹۸، صفر عبدالهی، شهروند محبوس در زندان ارومیه به بهانه تبلیغ علیه نظام، به صورت تنبیهی به بند ۱-۲ این زندان منتقل شده است. گفته می شود بند جدید محل نگهداری زندانیان جرائم خشن از جمله قتل است.
آقای عبدالهی در جریان اعتراض به ادعای تعرض جنسی سرایدار یک مدرسه به یک دختر دانش آموز بازداشت و به ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
لازم به یادآوری است، در آبان ماه سال ۹۶ خبری مبنی بر تجاوز سرایدار مدرسه راه شهدا در ارومیه به یکی از دانش آموزان منتشر شد که اعتراضات بسیاری از مردم را به همراه داشت. در این اعتراضات مردم با آتش زدن برخی اموال مدرسه اعتراض خود را نشان دادند که نهایتا بسیاری از شهروندان نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. در آن زمان صفر عبدالهی به همراه یک شهروند دیگر به نام احمد جهانگیری به دلیل ایفای نقش در این اعتراضات در آن زمان بازداشت شدند.
این دو شهروند توسط شعبه ۱۱۲ دادگاه عمومی ارومیه به اتهامات “تخریب اموال دولتی، شرکت در اغتشاشات، اجتماع و تبانی، تمرد در مقابل دستور ماموران و توهین به مقدسات” هر یک به تحمل ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شدەاند.