درخواست وزارت اطلاعات برای افزایش محکومیت یک شهروند پیرانشهر

وزارت اطلاعات به حکم صادره علیه باپیر برزه از اهالی پیرانشهر اعتراض کرده و خواهان افزایش محکومیتش شد. او پیش از این به اتهام همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام به هشت ماه حبس محکوم شده بود.
به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، پرونده‌ی “باپیر برزه” از اهالی شهرستان پیرانشهر، با شکایت وزارت اطلاعات مجددا جهت افزایش مدت محکومیت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
باپیر برزه روز چهارشنبه ۱۷ بهمن ۹۷ به همراه دو شهروند دیگر از اهالی همین شهرستان به نامهای “سلیمان محمدنژاد” و “احمد قلاتە‌رش” پس از محکومیت از سوی شعبە‌ی ١٠٢ دادگاه کیفری این شهرستان و همزمان با صدور رأی بدوی دادگاه، با تودیع وثیقه آزاد شد.
حکم بە اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” صادر شده است و براساس آن، باپیر برزە بە تحمل ٨ ماه حبس، احمد قلاتە‌رش بە تحمل ۵ ماه حبس و سلیمان محمدنژاد بە تحمل ۱۲ ماه حبس محکوم شدەاند.
بازداشت این افراد در آذر‌ماه سال ۹۷ با اتهاماتی مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام صورت گرفته بود. پس از صدور رأی بدوی دادگاه، احمد قلاته‌رش با تودیع قرار وثیقە‌ی ۵٠ میلیون تومانی، سلیمان محمدنژاد با وثیقە‌ی ٢۵٠ میلیون تومانی و باپیر برزە با وثیقە‌ی ٢٢٠ میلیون تومانی آزاد شدند.