پایان اعتصاب غذای امیر ستاری رئوف

امیر ستاری رئوف شهروند ساکن تبریز و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری دیماه ۹۶ روز گذشته با وعده مساعد مسئولین مبنی بر رسیدگی به خواسته های وی به اعتصاب غذای خود پایان داد. ستاری روز پنجشنبه از زندان رجایی شهر کرج به زندان تبریز بازگردانده شد. وی در اعتراض به عدم رسیدگی و ایرادات موجود در پرونده‌اش از روز دوشنبه ۲۰ خردادماه در زندان تبریز دست به اعتصاب غذا زده بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۱ تیرماه ۹۸، امیر ستاری رئوف، زندانی محبوس در زندان تبریز پس از حدود دو هفته به اعتصاب غذای خود پایان داد.
امیر ستاری رئوف از تاریخ ۲۰ خردادماه در زندان تبریز دست به اعتصاب غذا زده بود. وی طی تماسی که با نزدیکان خود داشته ضمن اعلام اعتصاب غذای خود دلیل این اقدام را اعتراض تعویق در رسیدگی به پرونده و ایرادات موجود در آن عنوان کرده و این مشکلات را نتیجه دخالت های فراقانونی نهادهای امنیتی دانسته بود.
امیر ستاری از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری دی‌ماه سال ۱۳۹۶، از سوی شعبه دو دادگاه انقلاب رژیم در تبریز به اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی” به ۷ ماه حبس تعزیری محکوم و روز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه جهت اجرای حکم راهی زندان تبریز شد.
لازم بذکر است کە حکم صادره در شعبه سوم دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی عیناً تائید شد، با وجود اینکە محکومیت ۷ ماه حبس تعزیری این زندانی سیاسی پایان یافته، ولی در پرونده‌ای دیگر در دادگاه رسانه به ۶ ماه حبس محکوم شده است.
امیر ستاری، دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی است کە به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز در زمینه حقوق قومی شهروندان ترک‌ مانند مبارزه با تبعیض‌های قومیتی و مبارزه برای رسمی شدن زبان ترکی چندین بار بازداشت شده است.