بازداشت و گسترش فشار نهادهای امنیتی بر شهروندان کردستانی

بازداشت و حبس شهروندان کردستانی از سوی نهادهای امنیتی رژیم در شهرهای مختلف کردستان ایران کماکان تداوم دارد و دستگاه‌ قضایی و نهادهای امنیتی رژیم از اتهاماتی چون همکاری با احزاب کردستانی مخالف رژیم برای سرکوب اعتراضات احتمالی و ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان کردستانی استفادە می‌کنند.

بازداشط و دستگیری شهروندان کرد در کامیاران، از توابع استان سنندج از سوی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ادامە دارد و دست کم ٧ تن از شهروندان در این خصوص بە اتهام همکاری با یکی از احزاب کردستانی اپوزیسیون جمهوری اسلامی از سوی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی بازداشت شدەاند.
در این راستا نیروهای ادارە اطلاعات کامیاران بامداد روز چهارشنبە ١٦ مرداد ٩٨ دو شهروند دیگر را بازداشت و بە مکان نامعلومی منتقل کردەاند کە هویت آنان از سوی سازمان حقوق بشری هنگاو “امجد سیفی” و “رفیق کاکی” از اعضای حزب وحدت ملی شاخە کردستان اعلام شدە است.
در روزهای گذشتە هم بهزاد کمانگر، آرمان قیطاسی ، برهان کمانگر و سیروان مرادی از سوی نیروهای ادارە اطلاعات بازداشت شدە بودند.
روز گذشتە نیز یکی از فعالین مدنی ساکن روستای “شاهینی” در شهرستان کامایان بنام “محمد خاطری” از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و بە مکان نامعلومی منتقل شدەاست.
همچنین روز دوشنبە ١٤ مرداد، “هیمن بایزدی” یک شهروند کرد اهل اشنویە پس از ٤٠ روز بازداشت موقتا با قرار وثیقە آزاد شدە است.
لازم بذکر است از ابتدای سال جاری، دست کم ١٠٠ تن از شهروندان کردستانی بە بهانەهای مختلف از سوی نهادهای امنیتی رژیم، احضار، بازجویی، بازداشت و زندانی شدەاند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*