ادامه شکنجه دو فعال کارگری و مدنی در زندان

سازمان عفو بین‌الملل نسبت بە شکنجەی فعالان مدنی و کارگری سپیدە قلیان و اسماعیل بخشی ابراز نگرانی کردەاست. این سازمان از دستگاە قضایی خواستە کە از شکنجەی بازداشت‌شدگان در هنگام بازجویی ممانعت بعمل آورد.
عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای نوشت که فعالان کارگری، اسماعیل بخشی و سپیده قلیان پس از بازداشت دوباره در خطر فاحش ادامه شکنجه‌ها قرار دارند و از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست تا آنها را بی‌درنگ آزاد کند.
این سازمان همچنین خواستار انجام تحقیقات در مورد اتهام شکنجه آنها در زندان شده و نوشته است که شکنجه‌گران احتمالی باید در یک دادگاه عادلانه به دست قانون سپرده شوند.
عفو بین‌الملل خواستار حفاظت از اسماعیل بخشی و سپیده قلیان علیه شکنجه شده و از همگان خواسته تا برای حفاظت از آنها به مقامات نامه و عریضه بنویسند.
اسماعیل بخشی اواخر آبان‌ماه سال جاری بازداشت شد و تا اواخر آذر در بازداشت بود. او در نخستین اظهارات پس از آزادی‌اش گفته بود در روزهای نخست بازداشت، “بدون دلیل یا هیچ حرفی تا سر حد مرگ” مورد “شکنجه و زیر مشت و لگد” قرار گرفته است.
سپیده قلیان، فعال مدنی که همراه با بخشی و شماری دیگر از کارگران نیشکر هفت‌تپه در جریان اعتراضات کارگری بازداشت شده بود نیز شرحی از شکنجه خود و اسماعیل بخشی داده‌ است.
سپیدەی قلیان و اسماعیل بخشی دو فعال مدنی و کارگری کە چندی پیش بار دیگر بازداشت شدند در خطر شکنجە قرار دارند. صدا و سیمای بە اصطلاح مستند تلویزیونی تحت عنوان”طراحی سوختە” را بە نمایش گذاشت کە در آن بخشی و قلیان بە ارتباط با گروەهای اپوزسیون خارج از کشور اعتراف می‌کنند. این مستند پس از آن پخش شد کە اسماعیل بخشی فاش ساخت کە در زندان تحت شدیدترین شکنجەها قرار گرفتەاست.