حمله گارد ویژه زندان رجایی شهر به بند زندانیان سنی مذهب

در ادامە تعزیب زندانیان سیاسی و عقیدتی، زندانبانان، گارد ویژە و نیروهای امنیتی بە زندانیان سنی‌مذهب در زندان رجایی‌شهر کرج یورش بردند و زندانیان را بەباد کتک گرفتند.
بە گزارش هرانا ارگان مجموعەی فعالان حقوق بشر در ایران صبح روز چهارشنبە ۱۷ بهمن‌ماه ۹۷، ، تعدادی از نیروهای امنیتی از جمله پرسنل وزارت اطلاعات و نزدیک به ۲۰۰ تن از نیروهای گارد زندان رجایی شهر کرج به سالن ۲۱ اندرزگاه ۷ این زندان که محل نگهداری دهها تن از زندانیان سنی مذهب است حمله کرده و چند تن از آنان را مجروح و به شکل خشونت آمیزی وسایل شخصی آنان را تخریب کردند و یا با خود بردند. گفته می‌شود این اقدام به بهانه امتناع توحید قریشی، از حضور در جلسه دادگاه و حمایت سایر زندانیان از تصمیم او صورت گرفته است. در جریان این یورش نیروهای امنیتی ضمن تخریب و جمع آوری وسایل شخصی زندانیان، چند تن از آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
این ضرب و شتم و تخریب وسایل شخصی تا ساعت ۱۲ ظهر ادامه داشت نیروهای امنیتی و گارد زندانیان را با الفاظ بسیار رکیک، فحاشی به خانوادها، توهین به اهل سنت، باورها و مقدساتشان مورد آزار و اذیت و هتاکی قرار دادند.
روز دوشنبه ۱۵ بهمن‌ماه ۹۷، توحید قریشی، زندانی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج، از حضور در جلسه دادگاه امتناع کرده بود. دلیل امتناع این زندانی از حضور در جلسه دادگاه عدم رعایت فاصله زمانی قانونی میان تاریخ احضار با تاریخ جلسه دادگاه و همچنین عدم دسترسی به وکیل خود بوده است.
این زندانی در حالی با گشایش پرونده جدید روبرو شده که ماه‌های پایانی محکومیت خود را پشت سر می‌گذارد.